Bleisure turizam, spoj poslovnih putovanja i slobodnog vremena, postao je jedan od najznačajnijih trendova u turističkoj industriji, a očekuje se da će u 2025. godini dosegnuti novu razinu popularnosti i važnosti. Ovaj fenomen, koji omogućuje poslovnim putnicima da produže svoje boravke na odredištu kako bi uživali u turističkim sadržajima, doživio je ubrzani rast zahvaljujući promjenama u radnim navikama i porastu fleksibilnosti u poslovanju.

Bleisure turizam u 2025. godini predstavlja ključni segment turističke industrije, s velikim potencijalom za daljnji rast. Kombinacija poslovnog i turističkog aspekta putovanja zadovoljava potrebe modernih putnika koji traže ravnotežu između posla i slobodnog vremena. S obzirom na rastući trend fleksibilnih radnih aranžmana i tehnološki napredak, očekuje se da će bleisure turizam nastaviti igrati sve važniju ulogu u globalnoj turističkoj industriji, donoseći benefite i putnicima i destinacijama diljem svijeta. U 2022. godini globalno tržište bleisure turizma vrijedilo je 315,3 milijarde dolara.

Razvoj tehnologije

Procjene su da će do 2032. godine vrijednost ovog sektora narasti na nevjerovatnih 731,4 milijarde dolara. Destinacije koje prepoznaju potencijal ovog rastućeg trenda i aktivno rade na poboljšanju svoje ponude mogu očekivati značajan rast posjeta, povećanje prihoda i jačanje svoje pozicije na globalnom turističkom tržištu.

U 2025. godini, bleisure turizam će biti ključni segment koji će oblikovati budućnost poslovnih putovanja, stvarajući nova iskustva i prilike kako za putnike, tako i za destinacije koje ih primaju. Razvoj tehnologije igra ključnu ulogu u popularizaciji bleisure turizma. Napredne mobilne aplikacije, alati za online rezervaciju i digitalni asistenti olakšavaju putnicima organizaciju i prilagodbu svojih putovanja. Poslovni putnici sada mogu lako kombinirati radne obaveze s turističkim aktivnostima, što dodatno doprinosi rastu ovog trenda. Bleisure turizam ima brojne prednosti, kako za poslovne putnike, tako i za destinacije koje ih primaju. Za putnike, ova vrsta turizma omogućava smanjenje stresa i povećanje zadovoljstva na poslu, jer im pruža balans između poslovnih obaveza i slobodnog vremena.

Istovremeno, produženje boravka na odredištu pruža priliku za bolje upoznavanje lokalne kulture, gastronomije i prirodnih ljepota, što obogaćuje ukupno iskustvo putovanja.

Za destinacije, bleisure turizam donosi brojne ekonomske benefite. Produženi boravci znače veće troškove po posjetitelju, što doprinosi lokalnim ekonomijama. Hoteli, restorani, kulturne ustanove i druge turističke atrakcije profitiraju od povećanog broja posjetitelja koji odlu- če istražiti destinaciju nakon završetka svojih poslovnih obaveza.

Da bi destinacija uspješno razvila bleisure turizam, mora se prilagoditi specifičnim potrebama poslovnih putnika koji žele kombinirati posao i slobodno vrijeme.

Kvalitetni smještajni kapaciteti. Hoteli i smještajni objekti trebaju ponuditi moderne pogodnosti koje poslovni putnici zahtijevaju poput poslovnih centara i konferencijskih dvorana.

Prostor za rad i odmor: Fleksibilni prostori koji omogućuju rad na daljinu, kao i opuštanje. Ovdje spadaju co-working prostori, kafići s poslovnim ambijentom i ugodne terase.

Fleksibilni paketi

Promocija i brendiranje: Destinacija treba razviti marketinške strategije usmjerene na poslovne putnike, ističu- ći svoje prednosti za bleisure turizam. Ovo može uključivati promotivne pakete koji nude popuste za produžene boravke ili posebne ponude za vikend izlete. Razvijanje brenda destinacije kao idealnog mjesta za balansiranje poslovnog i privatnog života može privući veći broj bleisure turista. Raznovrsne turističke ponude: To su kulturne i rekreativne aktivnosti.

Destinacija treba nuditi širok spektar aktivnosti koje poslovni putnici mogu iskoristiti nakon radnog vremena, poput kulturnih događaja, muzeja, prirodnih ljepota, sportskih aktivnosti i lokalne gastronomije. Organiziranje kratkih i personaliziranih tura koje se mogu lako uklopiti u poslovni raspored, poput vođenih razgleda grada, kulinarskih radionica ili vinskih tura, dodatno će privući bleisure putnike. Važno je razvijanje fleksibilnih i prilagođenih turističkih paketa koji omogućuju putnicima da sami biraju aktivnosti i sadržaje prema svojim preferencijama.

Na primjer, putnicima se može ponuditi personalizirani itinerer koji kombinira poslovne obaveze s kulturnim i rekreativnim aktivnostima. Treba znati da bleisure putnici često putuju s porodicama, pa destinacije trebaju osigurati sadržaje i aktivnosti za sve uzraste. To uključuje smještaje, dječje aktivnosti i porodične ture, čime se dodatno povećava privlačnost destinacije.

Razvoj kod nas  

Imamo značajan potencijal za razvoj bleisure turizma zahvaljujući bogatoj kulturnoj baštini, prirodnim ljepotama i strateškom položaju u srcu Balkana.

Privlačenje šire međunarodne poslovne zajednice zahtijeva strateški pristup koji uključuje promociju zemlje kao atraktivne destinacije za poslovna ulaganja i događaje, kao i razvijanje infrastrukture i poboljšanje poslovnog okruženja. Fokus na integraciju poslovne i turističke ponude, uz održavanje autentičnosti i pristupačnosti, može FBiH pozicionirati kao atraktivnu destinaciju za bleisure putnike iz cijelog svijeta.

Donosimo nekoliko ključnih koraka koji mogu pomoći u ovom procesu:

– Modernizacija kongresnih centara i hotela: Osigurati da poslovni objekti budu opremljeni najnovijom tehnologijom i nude vrhunske usluge. To uključuje visokokvalitetnu audio-vizuelnu opremu i fleksibilne prostore za različite vrste događaja.

– Razvoj poslovnih inkubatora i tehnoloških parkova: Stvaranje prostora za inovacije i tehnološki razvoj može privući start-up kompanije i investitore koji traže nove prilike u BiH.

-Jačanje međunarodne promocije: Neophodne su ciljane međunarodne marketinške kampanje koje promoviraju FBiH kao destinaciju za poslovne konferencije, sastanke i druge događaje. Kampanje bi trebale biti usmjerene na ključna tržišta poput Zapadne Evrope, Sjedinjenih Američkih Država i Azije.

– Sudjelovanje na međunarodnim poslovnim sajmovima: Aktivno učešće na međunarodnim sajmovima i događajima u sektorima poput turizma, tehnologije i investicija može povećati vidljivost i privući pažnju poslovnih lidera i investitora.

– Poboljšanje pravnog i poslovnog okruženja: Smanjenje birokratskih prepreka, odnosno, uvođenje jednostavnijih i transparentnijih procedura za registraciju preduzeća, dobijanje poslovnih dozvola i radnih dozvola za strane državljane može olakšati stranim kompanijama poslovanje

– Porezne olakšice i poticaji: Razvijanje paketa poreznih olakšica i poticaja za strane investitore koji odluče da otvore ili prošire poslovanje u zemlji može uključivati smanjenje poreza, subvencije za zapošljavanje i podršku za istraživanje i razvoj.

– Regionalna saradnja: Promoviranje BiH kao dijela šire regionalne poslovne mreže na Balkanu, uključujući zajedničke projekte s drugim zemljama u regiji, može privući strane investitore.

– Promocija kulturnih i prirodnih resursa: To može uključivati organiziranje “bleisure” programa koji potiču posjetitelje da ostanu duže i istraže zemlju.

– Organizacija međunarodnih događaja: Inicirati i domaćiniti prestižne međunarodne konferencije, samite i kulturne događaje koji privlače globalne lidere i donose Bosnu i Hercegovinu na međunarodnu scenu.

– Razvoj edukacijskih programa i talenata: Podrška obrazovanju i obuci radne snage, ulaganje u obrazovne programe i obuku koja je usklađena sa potrebama međunarodnih kompanija može pomoći u stvaranju kvalificirane radne snage. To uključuje jačanje veza između obrazovnih institucija i privatnog sektora.

– Programi za privlačenje stranih talenata: Razviti programe za privlačenje visokokvalificiranih radnika i stručnjaka iz inostranstva, koji mogu donijeti nova znanja i vještine u lokalnu ekonomiju.

Iskustva koja usmjeravaju trendove:

Koliko traje prosječno bleisure putovanje?

17% bleisure putovanja traje 4 noći ili više, 31% traje 3 noći, 39% traje dvije noći, a samo 12% bleisure putnika je odsutno samo jednu noć (podaci Stratosa).

Koje su najpopularnije destinacije za bleisure putovanja?

New York generira najviše bleisure putovanja svake godine, dok je Pariz na drugom, a London na trećem mjestu (podaci Statista).

Putuju li bleisure putnici sami?

l 35% bleisure putnika ima društvo tokom svojih putovanja

l 36% bleisure putnika ima porodicu ili poznanike u

destinaciji (podaci Stratosa).

l 65% sudionika ankete izjavilo je da smatra da je

u redu da prijatelji ili obitelj prate poslovne putnike,

pod uvjetom da ne ometaju radne obveze (Visit Anaheim).

Koja demografska skupina zaposlenika najviše sudjeluje u trendu bleisure putovanja?

Angažman u bleisure putovanjima razlikuje se od generacije do generacije, pri čemu su milenijalci zaposlenici (86%) skloniji dodavanju slobodnog vremena nego Generacija X (76%) ili Baby Boomers (73%) (podaci National Car).

Dvostruko je vjerovatnije da će rukovodioci i izvršni direktori produžiti svoja poslovna putovanja zbog slobodnog vremena

Da li zaposlenici smatraju korporativna putovanja važnom privilegijom

l 86% bleisure putnika vidi korporativna putovanja

kao ključnu komponentu za razvoj karijere

l 81% smatra da su korporativna putovanja presudna

za učvršćivanje ključnih poslovnih odnosa koji bi bili

nemogući bez putovanja zbog posla (National Car).

Koje su najčešće motivacije za bleisure putovanja?

U anketi National Cara 4 od 5 korporativnih putnika odgovorili su da osjećaju da bi trebali imati moguć- nost uzeti neko slobodno vrijeme tokom poslovnog putovanja

Bleisure putnici navode svoje omiljene elemente putovanja zbog posla kao istraživanje novih destinacija (70%), sklapanje novih veza (58%), promjena radnog okruženja (57%) i nova iskustva (55%) (podaci Visit Anaheim).

Comments are closed.