Turkish Airlines, turski globalni avioprijevoznik koji je osnovan prije 89 godina, a koji je postao globalni brend, sve više privlači pažnju kao aviokompanija koja leti do najviše država i međunarodnih destinacija u svijetu.

Turska nacionalna aviokompanija i prepoznatljivi globalni brend Turkish Airlines slavi 89. godišnjicu.

– Prvi međunarodni let –

Prvi međunarodni let Turkish Airlinesa obavljen je 1947. godine letom na liniji Ankara – Istanbul – Atina. Aviokompanija je 1951. godine počela da leti na nove destinacije kao što su Nikozija, Bejrut i Kairo.

Prvi let Turkish Airlinesa preko Atlantskog okeana obavljen je 1961. godine. Već 1964. godine je uspostavljena linija za Brisel, Minhen i Tel Aviv, 1965. za Amsterdam, Beograd i Tabriz, a 1967. za Cirih, Budimpeštu i Ženevu.

Broj prevezenih putnika avionima Turkish Airlinesa 1967. godine dostigao je 528 hiljada, a 1973. godine 2,5 miliona.

Kada je aviokompanija 1983. godine napunila 50 godina postojanja, prevozila je ukupno 30 hiljada tona tereta i 2,5 miliona putnika na tri kontinenta sa ukupno 30 aviona, kapaciteta 4.037 sjedišta.

Počevši sa letovima na više od jedne destinacije u Sjedinjenim Američkim Državama i na Dalekom istoku 2000. godine, aviokompanija je 2001. obavila prvi let sa aerodroma “Sabiha Gokcen“ u Istanbulu do Ankare, turske prijestolnice, prenosi Anadolija.

– Flota od 100 aviona 2006. godine –

Aviokompanija je u svojoj floti 2006. godine imala 100 aviona, a 2007. je osvojila “Nacionalnu nagradu za kvalitet” u avio industriji, a već naredne godine pridružila se Star Allianceu, globalnom udruženju aviokompanija. Flota Turkish Airlinesa 2012. godine sastojala se od ukupno 200 aviona.

Nakon 2013. godine, Turkish Airlines je potpisao sponzorske ugovore sa fudbalskim velikanima Borussijom Dortmund i Aston Villom, kao i ugovor o sponzorstvu sa košarkaškom Euroligom. U reklamnom filmu kompanije učestvovale su svjetske fudbalske zvijezde kao što su Didier Drogba i Lionel Messi.

– Međunarodne nagrade –

Aviokompanija je više puta osvajala nagrade kao što su “Najbolja aviokompanija u Evropi”, “Najbolji ketering u salonu biznis klase”, “Najbolji smještaj u biznis klasi” i “Najbolja aviokompanija u Južnoj Evropi”.

Turkish Airlines je također izabran za jednu od tri najbolje aviokompanije u svijetu kao rezultat glasanja održanog među čitaocima časopisa “Conde Nast Traveler”.

Aviokompanija je nedavno osvojila nagrade kao što su “Najboljih deset međunarodnih aviokompanija”, “Najbolji program korporativnih avioprevoznika”, “Globalna aviokompanija s pet zvjezdica” i “Najbolja evropska aviokompanija koja opslužuje Bliski istok”.

Turkish Airlines je također nagrađen “Dijamantskim statusom”, najvišim stepenom u oblasti zdravstvene sigurnosti, i rangiran je na drugo mjesto u svjetskim najpoznatijim i najpoželjnijim kategorijama globalnih aviokompanija.

– Letovi u 128 država i 331 grad –

Obilježavajući 89. godišnjicu rada Turkish Airlines je kao globalni brend proširio broj letova na 128 država, 331 grad i 336 aerodroma.

Avioni Turkish Airlinesa na domaćim linijama lete na 53 aerodroma u 51 gradu, a na međunarodnim linijama na ukupno 283 aerodroma, u 280 gradova u 128 država.

Time je Turkish Airlines postao “aviokompanija koja leti do najviše država i međunarodnih destinacija u svijetu” i ističe se kao “ugledna aviokompanija koja nudi najviše linija između zemalja u svijetu”.

– Novi letovi –

Iako postoje neke lokacije koje su trenutno pod ograničenjem zbog COVID-19 i u koje se ne mogu vršiti letovi zbog više sile, Turkish Airlines trenutno usluge pruža u 270 gradova u 117 zemalja.

Osim toga, očekuje se uspostavljanje letova za američki Seattle 27. maja, za Jubu u Južnom Sudanu 1. juna, Buharu u Uzbekistanu 7. juna i Tivat u Crnoj Gori 11. juna.

– Ukupno 60 hiljada zaposlenika, 372 aviona –

Broj zaposlenih u aviokompaniji dostigao je 60 hiljada, od kojih je 27 hiljada u sklopu glavnog brenda Turkish Airlinesa.

Sa flotom od ukupno 372 aviona, od čega 248 uskotrupnih, 104 širokotrupna i 20 teretnih aviona, Turkish Airlines je deveta najveća kompanija u svijetu po veličini flote među putničkim aviokompanijama. Aviokompanija trenutno ima jednu od najmlađih i najmodernijih flota aviona u svijetu.

Predsjednik Upravnog odbora i Izvršnog odbora Turkish Airlinesa prof. dr. Ahmet Bolat povodom 89. godišnjice osnivanja aviokompanije u razgovoru za AA kazao je da su kvalitet usluga koje pružaju u svijetu podigli na najviši nivo bez ugrožavanja sigurnosti letenja na putu poslovanja kao prepoznatljivi globalni brend.

Napominjući da obavljaju letove na brojne destinacije u svijetu, Bolat je kazao da svakom novom destinacijom koju uspostave doprinose turizmu i ekonomiji Turkiye.

Podsjetio je ipak da se aviokompanija u skoro stogodišnjoj prošlosti suočila sa mnogim krizama i teškim iskustvima.

“Turkish Airlines je stoga sada prepoznatljiva i kao aviokompanija koja se izdvaja od konkurenata u kriznim situacijama i daje primjer kako se boriti protiv krize”, rekao je Bolat.

– Ukupni prihodi 10,7 milijardi dolara –

Bolat je istakao da su prošlogodišnji ukupni prihodi Turkish Airlinesa iznosili 10,7 milijardi dolara, što je 81 posto prihoda iz 2019. godine, dok su prihodi od kargo transporta više nego udvostručeni te su iznosili 4 milijarde dolara.

“Održiv rast koji smo postigli pretvaranjem krize u priliku nastavljen je i u prvom kvartalu 2022. godine. U ovom periodu ostvarili smo najveću profitabilnost u prvom kvartalu u našoj historiji, ostvarivši neto profit od 161 milion dolara”, kazao je Bolat.

Dodao je da su uspjeh i rezultati Turkish Airlinesa prepoznati širom svijetu zbog čega je aviokompanija proteklih godina osvojila brojne međunarodne nagrade, a posebno je izdvojio nagradu Svjetske klase – World Class, koju je dobilo samo sedam aviokompanija u svijetu.

Write A Comment