U sklopu editorijala brendiranje luksuznog turizma FBiH spomenut ćemo i poslovni turizam kao veoma važnu i rastuću granu na globalnom nivou.
Poslije pandemije koronavirusa, ljudi su se oslobodili ograničenja i žele maksimalno iskoristiti mogućnosti putovanja – čak i kao dio posla. Na globalnom nivou, radnici sve češće razmišljaju o mogućnostima kombiniranja poslovnog putovanja i odmora. Koncept se naziva “bleisure”.
U nedavnom istraživanju Booking Business nalazi da se 56% zaposlenih ljudi slaže kako važnost internih sastanaka licem u lice i sastanaka s klijentima naglašava potrebu za poslovnim putovanjima. Ali, ova putovanja, također, predstavljaju priliku za avanturom. Naime, jedan od načina na koji poslovni ljudi diljem svijeta žele maksimalno iskoristiti poslovna putovanja jeste da ih produže i dodaju sebi slobodno vrijeme za uživanje.
Kada je riječ o poslovnim putovanjima, poslovni putnici žele doista doživjeti odredište na koje su otputovali, bilo da to znači produžiti poslovno putovanje kako bi uključili malo slobodnog vremena ili uključiti lokalna iskustva u svoj radni dan.
Za poslovne putnike, slobodno vrijeme znači maksimalno iskoristiti slobodu fleksibilnog rada i iskoristiti je u korist svojih planova putovanja. To znači da poslovni putnici mogu poboljšati svoje radno iskustvo uz slobodno vrijeme, a poslodavci mogu nagraditi svoje zaposlenike tako što će se pobrinuti da poslovna putovanja nisu samo naporan posao i omogućiti im da ispune želje za putovanjima koja su prije možda bila nedostižna.
Rastuće stope poslovnih putovanja, popraćene rastom fleksibilnog rada i rada na daljinu, stvaraju okruženje u kojem slobodno vrijeme može cvjetati. Ova mogućnost kombiniranja posla, putovanja i rekreacije vjerojatno će biti od koristi i zaposlenicima i poslodavcima, a mogla bi čak rezultirati većom produktivnošću i zadovoljstvom poslom.
Šta poslovni putnici najviše žele od poslovnog putovanja i kombiniranja “obaveze” s odmorom?
“Bleisure” je niz povoljnih prilika za putnike, kao što je mogućnost produženja poslovnih putovanja kako bi doista doživjeli destinaciju u koju su doputovali i mogućnost posjete atrakcijama. U jednoj anketi Bookinga ispitanici su se izjasnili da žele posjetiti mjesta koje im donose osjećaj nostalgije – čak njih 90% posto. Ova veza između putovanja i emocija mogla bi se objasniti time što ljudi žele da ih njihovi odmori odvedu na drugo mjesto mentalno, a ne samo fizički. Ovo je vrsta “bijega” moguća uz “bleisure”.
Broj ljudi koji traže odmor koji ih izvodi izvan njihove zone udobnosti je visok – 78% zaposlenih ljudi traži ovu vrstu putovanja, a 74% želi avanturističko putovanje.
Često se poslovna putovanja fokusiraju na konferencije i sastanke unutar jednog hotela – ova želja za avanturom mogla bi biti način da se to uravnoteži. Kombinacija ovog stila putovanja s poslom – “bleisure” – omogućilo bi zaposlenicima da bolje upoznaju zemlju koju su posjetili i zadovolje svoju potrebu za “bijegom”.
Prema mišljenju, doc. dr. Amele Piralić, voditeljice Univerzitetskog Studija turizma na Univerzitetu „Džemal Bijedić“ u Mostaru, “bleisure” koncept svakako je jak segment koji se kod nas može razvijati. Produktivnost se u svakom segmentu mjeri stepenom zadovoljstva kojeg ljudi u biznisu mogu postići u ljepotama BiH, kako prirodnim tako i svim ostalim koje nudimo. “Razvoj infrastrukture nužno mora pratiti ovaj segment luksuznog turizma i to je ono čime bismo se svakako svi trebali pozabaviti. Da mogućnosti postoje, to je činjenica, a također je činjenica i da su ulaganja i razvoj više stihijski nego planski što značajno umanjuje iskorištenost potencijala u turizmu i umanjuje brzinu razvoja turističkog sektora u BiH”, ističe profesorica Piralić za PLACE2GO i projekt “Brendiranje luksuznog turizma FBiH”.
Comments are closed.